Kako malčku predstaviti čas
Že odrasli imamo včasih težave s časom, kaj šele malček.
Do 6. leta namreč vse dogodke povezuje le z vsakdanjikom, saj živi zgolj v sedanjem trenutku. Pomagajte mu, da se bo bolje znašel v času s pomočjo knjige 100 dejavnosti za spodbujanje razvoja pri malčkih po metodi Montessori.
Pripravite časovni trak
Na papirnat trak nalepite risbice (lahko tudi slike in fotografije) opravil, ki jih otrok počne čez dan. Začnite z jutrom – narišite na primer otroka pri zajtrku – in nato ves dan delajte zaznamke dogodkov ter jim dodajajte risbe, kako je otrok šel v vrtec ali šolo, se sprehajal po parku, šel v trgovino ... Zvečer časovni trak dneva obesite na primerno mesto, kjer ga otrok lahko opazuje.
Kako poteka moj teden
Na list papirja narišite tedenski koledar: list s črtami razdelite na sedem navpičnih razdelkov in nad vsakega napišite imena dni v tednu. Tedenski koledar pritrdite na hladilnik, nato pa nanj vsak dan sproti napišite ali narišite, kaj je otrok počel: šel v šolo, park, knjižnico, k športnim dejavnostim ... Narisano prilepite na magnetke, da lahko iste risbe uporabite tudi naslednji teden. Otrok vsako jutro pogleda 'urnik' in premakne magnet.
Občutek za čas
Ob pomoči čutil naj otrok uri občutek, koliko časa traja ena minuta. Začnite z eno uro in izberite dejavnost, ki po navadi traja eno uro – priprava kolača, sprehod, nakup … Skupaj poglejta na uro, nato otroku povejte: »Zdaj je ura tri. Ko se bova vrnila, bo minila ena ura in takrat bo ura štiri.« Poskrbite, da se vrnete točno čez eno uro, ko spet pogledate uro. Vajo večkrat ponovite, da v otroku utrdite občutek, v kolikšnem času mine ena ura.
Peščena ura
Otroci obožujejo peščene ure. Otroka napeljite k razmišljanju, kaj lahko naredi v točno določenem času – na primer v eni minuti.